neao

Extreme shoebox makeover

Publicerad 2009-12-23 15:47:46 i Roligt,

Det kan bli lite enformigt med bara presentpapper tycker jag. Framförallt är det väldigt roligt att ge bort något litet i ett stort paket. Summan av kardemumman blir att vi nu ska styla en skokartong!

Det du behöver är:
1. En kartong
2. Papper
3. Lim
4. Tejp om du känner för det
5. Snören/klistermärken/glitter... you name it!

Använd mycket av din fantasi till detta, men testa och vik och kolla och vrid och vänd innan du limmar!


Börja med att limma fast lådans botten. Rita ut där du ska klippa och kolla så det stämmer så ingen yta av kartongen syns genom någon glipa eller så. Kortsidorna limmar du bara fast och så klipper du av lite på kanterna innan du viker ner över kanten och limmar där.


Limma fast långsidan, då kommer massa papper sticka ut på sidan. Detta får du göra som du vill med, jag valde att vika det på diagonalen och sedan över kortsidans kant igen, då kommer det att se ut såhär:




Och så var lådan klar, nu över till locket.
Detta är väldigt mycket lättare eftersom det inte har lika höga kanter.


Mät upp så du har tillräckligt mycket papper.


Vik och kolla så allt stämmer INNAN du klipper något - jag failade här.


...men efter lite fix och don var alla kanter gömda under pappret och nu är det bara att piffa till det med lite snören och rosetter eller vad du känner för!


Lycka till!

Med kartongen var alla mina klappar klara och jag känner att jag nu kan pusta ut och ta och städa mitt rum. Senare åker jag hem till pojkvännen för julklappsutbytning, hoppas jag blir klar med allt här hemma i tid...
Nu, tvättstugan!


Årets klappar, rätt nöjd med dem dessutom. Tillochmed rimmen blev bra i år!


...fan, jag har glömt äta lunch idag.

Kommentarer

Postat av: Mikaela Urbom

Publicerad 2009-12-23 16:24:51

snyggt! alltid roligast med fina paket :D

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-12-23 17:06:27

Så brukar jag göra ibland :D sjukt tidskrävande dock ;)

Postat av: amelia

Publicerad 2009-12-23 18:33:21

Tack nu blev jag påmind ! Måste slå in en sista julklapp somjag säkert skulle glömt annars:)

Postat av: MALINHE - FOTOBLOGGEN!

Publicerad 2009-12-23 18:45:30

önskar dig en god jul! :D

KRAMAR ÖNSKAR MALINHE |www.malinhee.blogg.se|

Postat av: Mollie; fotobloggen

Publicerad 2009-12-23 18:56:15

God jul och gott nytt år! :D

Önskar Mollie,



rosafisk.blogg.se

Postat av: Mollie; fotobloggen

Publicerad 2009-12-23 18:56:52

God jul och gott nytt år! :D

Önskar Mollie,



rosafisk.blogg.se

Postat av: Emilia

Publicerad 2009-12-23 19:32:29

Åh, bra du är på att slå in klappar! :)

Postat av: tändsticksflickan :)

Publicerad 2009-12-23 23:15:26

ååh, jag orkar inte ens läsa. du har FÖR mycket fritid!!

Postat av: Emmelist

Publicerad 2009-12-24 00:58:07

ja det är alltid svårt att säga bra och positiva saker om sig själv. därför jag har dessa tävlingar. för att ni ska se det fina med er :D

Postat av: J

Publicerad 2009-12-24 11:18:26

hallå! hur kan man missa att äta lunch?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela