neao

Somna ofrivilligt

Publicerad 2009-10-20 13:22:59 i Vardag,

Okej, detta var läskigt.

Jag vaknade tidigt i morse och höll på att kissa på mig, springer ned på toa och så kommer det typ ingening och det svider. "Snopp" tänker jag. Går och lägger mig igen och vaknar 5 minuter innan bussen går. "Snopp" tänker jag igen. Upp, på med kläder och OJ, vad det börjar snurra i huvudet. Jag fick prickar för ögonen och benen vek sig. Läpparna domnade bort och sen kände jag pulsen i dem. Sittandes på badkarskanten drack jag ett halvt glas vatten. Reste mig upp och det svartnade nästan helt för ögonen. Roppade på mamma och gråten stockade sig i halsen. Sen låg jag i mammas säng och tittade på taket. När lampan är tänd så blir skuggan från den som en blomma som avspeglas i taket. Jag mindes hur jag tittade på den blomman när jag var liten, de har haft den lampan i över 15 år nu, den känns trygg.

Armen är fortfarande ganska öm från igår men jag hoppas att det går över snart. Nu ska jag åka in till skolan och träffa Abbe och Joppe för möte.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela