neao

Jag har huvudvärk.

Publicerad 2010-08-23 20:21:57 i Reflektioner,

Ett av mina favorituttryck för ett par år sedan var: "Jag orkar inte." Jag och min bästa kompis Hanna började umgås med nya människor på våran då gemensamma skola. De amerikanska skejtarna. Vi bytte klädstil och mysiksmak lika ofta som vanligt folk gick på toaletten. Det enda som följde med var inställningen jag hade - det var mycket som jag inte orkade och jag insåg snabbt att det inte fanns något bra ord för orka på Engelska. När jag försökte förklara det sa jag det på Svenska först och lade ut en lång föreläsning om vad ordet betydde. Efter några minuter sa Sam: "I like 'ork' it's a nice word - let's use it!". Så där kom uttrycket I don't ork och ALLA använde det till slut. Jag var stolt.



Ps. Selsius finns nu på Spotify, lyssna på deras skiva här. Orkar ni inte lyssna på alla nu tycker jag att ni ska börja med Front, Crows, Sound of the war och Winter came late. Älskar't.

Kommentarer

Postat av: h

Publicerad 2010-08-24 22:44:17

Hanna likes this.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela