neao

Gå och lägg dig.

Publicerad 2010-12-12 01:27:17 i Reflektioner,

Hur kommer det sig att det ibland är svårt att gå och lägga sig? I skrivande stund halvligger jag i sängen med datorn på låren så att jag näsan inte når tangenterna. Och jag kan lägga till att det är ju ungefär det jag har gjort hela dagen. Legat i sängen och slötittat på glee och SATC säsong ett. Enda undantaget var när jag åt middag med familjen och spelade finns i sjön med dottern och modern.

Som sagt sov jag till 14:15 så det skulle kunna vara så att det är för att jag endast varit vaken i elva timmar som jag inte känner mig supersugen på att gå till sängs. Eller handlar det om raslöshet? Eller är det båda två rimliga skäl? Det låter inte helt ologiskt att det ena är följden av det andra.

Något som jag med säkerhet kan säga är att jag vid halv två på natten ligger i min säng och skriver totalt nonsens igen bara för att det känns väldigt skönt i fingrarna. Så varför gör jag det? Antagligen för att jag inte har pratat med någon idag så jag har inte kunnat få ut mina knepiga knasiga tankebanor.

För övrigt så har jag plockat bort fem stycken "ju" ur texten och det är ju ganska många...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela