neao

Jag har gjort det här så länge, jag kan lika väl fortsätta.

Publicerad 2010-12-29 03:23:43 i Fest,

Efter att ha sprungit runt på stan lite för länge för att hitta den perfekta födelsedagspresenten till Hundvalpen lyckades vi ta oss hem till honom där Am lagade middag medan vi andra drack dricka.... Plötsligt - det tog 25 minuter - var det dags för mig att hoppa på en buss för att ta mig ut till Fiskebäck för att passa lillkusinen som var en underbar solstråle nästan hela kvällen. Vem klandrar henne för att hon blev lite grinig när det var dags att sova? Lagom till att Capten Jack Sparrow sköt sig själv i ryggen somnade hon på min axel och oj vad underbart mysigt det var. Blev en aningens sugen på att skaffa mig en egen...

Vid halv elva åkte jag in till domkyrkan för att träffa upp en massa sköna människor från något som känns som ett forntida liv. Efterfest hemma hos Maxie med skön musik och god öl.

Jag och Paranoidjäveln traskade från Max till Chalmers, där insåg vi att min buss skulle gå och 15 minuter och P skulle inte komma hem alls. Då kommer en arbetsvagn som stannar, P svär och tycker att hon allt kunde köra oss hem. Som om hon hade hört allt öppnar hon dörren och frågar om vi vill ha skjuts, det går knappt att tro sina öron!

Mia börjar prata om hur hon tycket att det är självklart att man - som spårvagnschaufför - borde plocka upp resenärer som står ute på natten och fryser, det enda de gör är att köra runt för att hålla spåren rena och fina så att de inte fryser igen under natten. Mia körde mig till Markland där hon sedan vände och körde P till Linné. I princip alla aggressioner jag har haft mot Västtrafik det senaste året är nu som bortblåsta!

Tack Mia, Grattis Linus, Sjung Navid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela