neao

Jag vaknade 14:15 idag...

Publicerad 2010-12-11 18:07:30 i Reflektioner,

...hämtade en stor flaska vatten, kröp ner i sängen igen och tittade på SATC. Det är fasiken bra skit asså. Så när jag ligger där och tycker att livet är rätt okej så fylls jag av något som jag vill kalla för motivation - men jag tror inte att det är helt rätt ord egentligen - att alltid gå runt i höga dyra klackar och jag vill ha en stor garderob med massa snygga kläder. Jag vill köpa mängder av coola accessoarer för att jag ska använda dem, inte för att de ska ligga i en låda någonstans. Jag vill flytta till New York och pröva att leva det livet. Och för att detta ska vara möjligt så kommer vi till det stora problemet i denna dröm: Jag behöver mera pengar om det ska kunna gå i uppfyllelse.


Just denna bilden är från min favoritscen i filmen. Carrie läser upp en kärleksdikt skriven av Ludwig Van Beethoven och frågar sedan Mr. Big varför han aldrig skrivit ett kärleksbrev till henne. Han svarar då att på den tiden var grabbarna tvungna att skivcka kärleksbrev för att de befann sig så långt ifrån sin käraste, det kunde vara krig eller tusentals mil som skiljde dem åt. Han kände inte något behov av det eftersom han hade henne precis vid sig. Mycket smart och fint sagt. Och det är inte ens klyschigt.

Kommentarer

Postat av: BigSmile

Publicerad 2010-12-11 21:20:42

jag är ingen SATC tittare, har bara sett senaste filmen någon gång, ska se den igen nu däremot!



Mr.Big verkar vara en kille som vet vad han ska säga. En kompis citerade honom på sin fb logg.

"There are so many gorgeous women out there in this city. But the thing is this, after a while, you just want to be with the one that makes you laugh." // mr Big

Sanna ord.

Saknar dig MP.



Bit, BS

Postat av: neao

Publicerad 2010-12-11 23:25:11

Jag såg första filmen, har inte sett den andra. Men nu på kvällen har jag langat de fyra första avsnitten av första säsongen och det citatet från Mr. Big såg jag precis, det är i slutet på avsnitt två. Mycket vettig snubbe.



Bit.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-13 15:03:51

Lite lustigt att du såg den ungefär samtidigt som den gick på svensk TV...

Postat av: neao

Publicerad 2010-12-13 19:04:21

Där ser man! Lustigt värre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela