neao

Snipp, snupp, snapp, shnaps.

Publicerad 2010-12-17 16:47:36 i Vardag,

Idag var det den sista franskalektionen för terminen och dagen till ära gjorde vi knappt något vettigt alls, men läxa över julen fick vi och jag vet nu även vad de kommer göra första veckan i Januari när jag fortfarande befinner mig i Sverige. Yay, franska på jullovet...

Det fanns en anledning till att jag klockan halv sju i morse gick upp för att steka köttbullar. (Även om jag totalt missbedömde tiden och hade en timma över innan jag gick till skolan.) Idag skulle vi ta med oss traditionell mat från vårat hemland. Jag hade dock missat detaljen att det skulle vara under temat "julbord", så jag kan ju bara vara glad att jag valde köttbullar.

Det mest underhållande idag var ändå att K som kommer ifrån Norge hade med sig snaps som hon bjöd på. Wow säger jag bara. Mamma, pappa, tack för att jag inte fått dricka det innan. Om jag hade slarvat med tandborstningen i morse så hade det inte gjort något. Finns inga bakterier kvar där nu inte, hela munnen svider ju efteråt!

Lite från ingenstans tänkte jag berätta att jag inte har en aning om hur många gånger jag har sprungit uppför och nedför i trappan idag, jag har på riktigt tappat räkningen. Men jag kan ju säga såhär: Jag är lätt uppe i 500 steg idag och det känns i rompen, så vältränad blir man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela