neao

Housewife, me?

Publicerad 2010-02-20 23:23:22 i Vardag,

Nu har min familj varit i sthlm i tre/fyra dagar och jag och Jens har bott som om det var vårat eget hus. En sak är säker: Jag har under dessa dagar varit den som plockat undan. Till sitt försvar säger han: "men det är det som är så skönt att vara hemma hos dig. Man bara ställer disken på bänken och så tar din brorsa hand om det." Jag får det att låta som att Jens är en hemsk människa, det är han inte, vi har diskveckor här hemma.

Anyway, det hade inte med saken att göra. Det som gör att jag känner mig så vuxen är att jag (vi) har lagat mat, både lunch och middag, har tvättat och städat, och skottat. Vi har skottat som jävla djur. Jag skottade snö som var 4 decimeter djup och sedan åkte jag och Joppe till Tandkullegatan och skottade ännu mer. Jag fick ont i ryggen. När jag kom hem igen för att göra mig iordning innan förkvällen hemma hos Hanna hade det kommit säkert 5 cm till. Suck.

På kvällen sov jag hemma hos Jens och hemfärden som brukar ta 36 minuter tog 120... De där nya spårvagnarna pallar inte trycket. Den enda spårvagen jag såg var denna lisebergsvagn som jag fick åka med från Bögatan till Scandinavium. Där tänkte jag byta till åttan, jo tjena, 32 minuters väntetid. Jag tog en taxi, hej då 200 spänn.


När jag äntligen kom hem var det denna synen som mötte mig

Det var bara att börja skotta igen. Aj.

Nu kom familjen hem, och deras middag har stått på bordet i 15 minuter. Som sagt, housewife.
God natt!

Kommentarer

Postat av: ♥ L A I L A ♥

Publicerad 2010-02-20 23:30:44

tack =) 20 år :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela