neao

Det känns tomt - eller hur?

Publicerad 2010-02-27 14:49:41 i Reflektioner,

Varit hemma i tre dagar utan att ha gått utanför dörren, börjar blir riktigt jävla segt nu. Febern har börjat gå ned men nu mår jag sämmre än innan. Jag har ingen aptit och magen är inte riktigt vad den varit. Jag orkar inte med detta mer, att skriva en bioteknikrapport med feber är en sak. För det tycker jag är ett roligt ämne, men att plugga Fysik B till ett prov på måndag som jag inte ens är säker på att jag kommer bli frisk till...? Inte lika taggande.

Så dilemmat är att om jag blir frisk natten mellan söndag och måndag så måste jag ju gå till skolan och göra provet som jag inte har pluggat till - eftersom att man inte ska plugga när man är sjuk. Då borde jag alltså plugga, men man ska vila när man är sjuk. Ser ni den onda cirkeln?

Bara sjut mig...

Det kallas tvivel, det där som stör
Det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör
och jag ser hur du tänker på nåt
hur du längtar dig bort
som en fågel i bur
En obehaglig distans
en konstig känsla nånstans
Det känns tomt - eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela