neao

Sista lediga dagen

Publicerad 2010-01-08 20:27:56 i Vardag,

Torsdagen började med ett hemskt pipande ljud; väckarklockan, huvudet snurrade och jag han tänka: "Fan han har glömt stänga av den igen..." Vi znoosade ett tag - typ en timma - sedan kom T upp på J:s rum och informerade att om vi inte kom upp bums skulle hon hoppa i sängen tills vi vaknade. Ovärt.

Vi tog oss alla tre ned på stan och när klockan var 9.30 traskade vi in på NK. T shoppade loss bland Björn Borg-trosorna och J hämtade ut sina vinterkängor och sen gick han runt och såg riktgt nöjd ut. Själv köpte jag ett par skinnhandskar som jag nu är lite smått kär i.



Efter det traskade jag, Jens och Jakob runt på stan för att sätta upp planscher om Musik Direkt. Detta för att Jakobs band, Selsius, ska spela där i morgon kväll och alla är ytterst välkomna. Mer info här *klick*

Dagen var inte över där, efter en lunch på Tintin följde jag med Jens till tandläkaren där han fick borra igenom en till tand. Rotfyllningen som skulle göras blev inte gjord så det ska göras nästa gång. I'll be there next time too.

När det nervpirrande tandläkarbesöket var till ända tog vi oss hem under mycket fniss och på bebistalande engelska. Vi taggade till för en omgång av Super Mario bros på wii. Vi spelade från första banan och när vi sedan slutade för kvällen var vi på värld 7. Trogna Super Mario fans vet vad det betyder...



När vi var klara med spelandet gick vi ned till vardagsummet för att upptäcka en repris av en gala tillägnad Michael Jackson från 2001 - då hade han varit artist i 30 år. Det häftigaste var när scenen var svart, med en ensam spotlight i mitten. Michael kom in med en väska i handen. Han la den på en pall. Han knäppte upp låsen och öppnade locket. När han lyfter ut en glittrig kavaj skriker publiken. De skriker och de gråter. Michael plockar ut en hatt och sätter den på huvudet. Publiken skriker fortfarande. Och sen kom den - den vita glitterhandsken. Han körde moonwalk och hoppade upp på tåspetsarna, jag rös.



Det var ett bra slut på mitt sista Jullov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela