neao

Två dagars isolering

Publicerad 2010-01-03 14:15:56 i Vardag,

Om mindre än 30 minuter ska jag sitta i bilen (notera att jag ska sitta, kommer antagligen inte att göra det...). Jag har packat färdigt och valde nu att slänga ut ett blogginlägg innan jag traskar nedåt i huset.

Vi ska upp till Umeå till pappas släkt för att fira sen jul med dem. Och det kan faktiskt inte bli annat än julkänsla där uppe i det lilla pepparkakshuset. Nu är det en meter snö där uppe så det kommer bli riktigt roligt med snöbollskrig och längdskidåkning. Kanske en och annan långpromenad med farmor och farfars tre hundar också.

Dock finns det inte speciellt mycket att göra där uppe så på så sätt är det rätt skönt att det bara är två dagar i år. Det finns ingen mottagning och bredband är bara att glömma så vill man ut på internet får man vara ute i max 10 minuter ifall någon vill ringa till stugan...

Kan ju lägga till att Umeå är ganska litet. Och stugan ligger utanför Umeå i ett område som heter Ratu. Ratu består av 20 stugor med 5 km mellan varje, ungefär.

Utsikten ifrån bryggan som farfar byggt av sten och jord. Om man ser land på andra sidan havet så är det Finland man ser. Så långt upp och öster ut ligger vi. Det finns dock mottagning på ett ställe i hela området...

Det är här. Fast lite längre ut i havet... På en sten med diametern 30 cm, men jag var glad när jag hittade den. Ska bli intressant att se ifall jag hittar den i år igen, var två år sedan jag var där senast.

Nu roppade mamma att vi åker om en kvart. Höhö.
Puss! Bloggar om det händer nått speciellt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela