neao

Veckans ord.

Publicerad 2010-01-28 23:22:34 i Reflektioner,

Ja nu fick ju skepticism ett helt eget inlägg, men "Veckans ord" ska vara ett ord som återkommit under veckans gång och som har betytt mycket.

...blåsjobb

Både jag och Hanna har ramlat och slagit oss på isen nu i veckan. Hon först, igår på kvällen. Då tyckte jag synd om henne och skrev "blåsjobb" till henne i ett sms, som tröst liksom. Så idag; idag har jag ramlat och slagit mig två gånger på den jeffla isen. Först på väg hem ifrån skolan utanför Dansforum på järntorget och sedan när jag var i princip hemma. Befann mig på hållplatsen och var nära på att slå i huvudet i ett järnräcke, som om jag inte hade ont nog. Nu har jag mer ont än vanligt i ryggen och ska ringa sjukgymnasten imon (påmin mig!). Så jag skrev ett sms till Hanna och berättade vad som hänt och vad skrev hon tillbaka..? "Åh men babe blåsjobb i allra högsta grad".


Que Pasa den 23 janurai

Kommentarer

Postat av: Eddie!!

Publicerad 2010-01-29 07:39:45

Don't you just love blåsjobbs?

Postat av: neao

Publicerad 2010-01-29 11:56:27

Of course! what to do without it? Insåg nu hur passande bilden var xD bara tog en på dig.

Postat av: Jakob

Publicerad 2010-01-29 21:26:48

Har för mig att jag myntade det begreppet i vårat gäng? Känner att jag varit så självgod idag och att man bara måste fortsätta på samma spår.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela