neao

22:23

Publicerad 2010-03-13 23:07:56 i Roligt,

Jag har haft en helt sinnessjuk dag.

Nu har jag stirrat på den ovanstående meningen i tre minuter, på riktigt i tre minuter. Och jag är så jefla trött att jag inte kan få mig till att avsluta mina meningar utan massa pauser.

Idag skulle jag som bekant sy upp en första version av min balklänning. För att kunna ta mig till Bollebygd behövde jag åka tåg - inga problem. Jag vaknade i god tid för massa mys och lite prat om planer hemma hos Jens i morse och helt plötsligt var klockan mycket och det var brottom att få rumpan på en tågsits.

När jag traskar genom nordstan och har mindre än 10 minuter på mig innan tåget går, då får jag en goodiebag kastad på mig och en förfrågan om jag vill ta en bild. Jag hinner kasta ett öga på kön och inser att det är sminkning, hårstyling och fotografering. Jag nästan fräser ut ett "Eh, nae!" Och fröken blev chockad och sur och svarade med ett "Nehe. Här." Jag fick ett armband, läppglans, en liten hårspray och ett balsam för färgat hår. L'Orial.

Nu springer jag genom centralen, "Var är mitt tåg?". Perong 10, fyra minuter kvar. Tar ett djupt andetag och andas ut när jag jag kliver ombord. Skönt.

*Pling plong* "Välkomna ombord på detta fjärrtåg som ska ta oss emot Borså. Jag vill bara påminna om att det endast är förköpta SJ-biljetter som gäller på tåget idag, alltså inga sms-biljetter eller västtrafikkort."

Snopp.

Nu bört jag ihop. Ringde massa samtal fram och tillbaka och snyftade lite för mig själv när jag strosade från Korsvägen bort mot Liseberg. Pappa hämtade upp mig och körde mig. Han e go gubbe.

När jag och Iii hade fått koll på alla papper med hur vi skulle klippa tygbitar insåg vi att tanten i affären gett oss fel storlek. Istället för en 10- som jag är - fick jag en 22. Är det en diss? Trots detta gjorde vi några ändringar och fick fram detta.

Det är inte rätt färg, men jag funderar på att ha klänningen i sådant tyg ist för "silkesaktigt", fattar ni? Vad tycks?

Nu ligger jag hemma i soffan och tittar på the wedding singer - me loves it! För övrigt tog det mig mer än 40 minuter att skriva detta inlägget. Nytt rekord!


PS. Melodifestivalen är ett skämt. Anna har en fantastiskt röst men Salem hade helt klart bästa låten!

Kommentarer

Postat av: Miss C

Publicerad 2010-03-14 19:21:50

neao: Nej, precis. Man får nog akta sig vad man vill att folk ska veta och inte veta när man skriver något på nätet.... Lite läskigt!!! Japp, satt klistrad vid Melodifestivalen. Men resultatet var ju i princip redan klart - lätt att förutspå. Tyvärr!!!

Postat av: Annielyn

Publicerad 2010-03-14 21:27:15

fiiiifaaaeeen va nice dress:en va!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela