neao

Ris, chilisås och spicy korv.

Publicerad 2010-11-22 14:36:06 i Vardag,

Det var inte så farligt.

Två gånger satt jag och såg ut som bilden till vänster visar (klicka på den för större version), men i övrigt kunde jag i alla fall låtsas att jag förstod allt och sedan var det bara att gissa sig fram. Nu har jag suttit i drygt en timma och renskrivit och gått igenom anteckningar och uppgifter från dagens 2,5 timmes långa lektion. En sak har jag insett: Jag kommer klara av detta. Det hänger bara på mig och eftersom att jag själv vill bli bättre så finns det inte mycket som står ivägen för mig. Idag var det bara ett ord och en fras som jag ännu inte har kunnat översätta och så undrar jag var skillnad är mellan "tous les jours" och "chaque jour". Om det är någon som känner sig manad att svara på den frågan så var så god. Vi är åtta elever i klassen varav två är nya för denna omgången, det är alltså jag och en snubbe till som heter K och kommer från go: wait for it..... teborg! Yay! Så idag har jag fått prata om Majorna och Sannaskolan. Nostalgi. Det enda som just nu känns lite problematiskt är att jag fick hoppa in i en kurs. Idag började vi på sidan 70 och kommer jobba oss framåt därifrån. Så frågan är om jag själv ska plugga ikapp det eller om jag bara ska låta på att det är okej som det är. Flumigt skrivet. Vi fick läxa till på onsdag men jag har varit så duktig nu att jag plötsligt blev för nervös för att fortsätta. Jag får återkomma på den punkten helt enkelt.

Lilla m är hemma från skolan med snor och feber och ikväll ska föräldrarna bort på middag så då jag blir ensam med barnen. Jag tror att det blir fiskbullar till middag. Mumma.

PS. Härmade du ansiktsuttrycket från mitt gamla anteckningsblock?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela