neao

Torrhostan är borta men har ersatts av slem. Myyysigt.

Publicerad 2010-11-09 22:31:33 i Reflektioner,

Jag kände bara att jag behövde (läs: ville) göra en utveckling av det där inlägget om rutiner och att jag är så jekla bra på allting nu för tiden. En sak som jag nästan alltid slarvar med är min dagliga dos med astmamedicin. Jag vet, det är jättekorkat, men jag lever ju än! Så sedan jag återvände hit till Bryssel har jag varit supernoga med att ta den! Och inte nog med det, i morse var det tjockt med slem i min hals och näsa. Det var som en propp som satt mittemellan mun och näs - ni bara tror att ni inte vill veta detta men det vill ni egentligen för annars hade ni slutat läsa nu. I ALLA FALL så tog jag en bisolvontablett för att det ska vara slemlösande och när jag svalt ner den ser jag att den innehåller laktos. SCORE! tänker jag och sväljer även ned en laktostablett för att slippa magont. Detta skulle jag ha gjort tre gånger idag, men det har jag ju inte gjort - så klart. Dock har det inte varit superslemmigt på eftermiddagen och så fort jag blivit av med hostan ska jag börja träna igen, jag är riktigt sugen!

Och eftersom att jag redan har skrivit om snor och slem i detta inlägget har jag inga som helst problem med att dela med mig av dagens skönaste bild. Jag har självdistans, självkänsla, och självkontroll. Och humor, men det börjar inte på "själv".

Kommentarer

Postat av: Tändsticksflickan

Publicerad 2010-11-11 00:30:27

Efter å ha läst de hör är jag inte längre lika förvånad över hur läkemedelsföljsamheten kan vara 40%.. men fortfarande lika upprörd, så sluta med slarvet! Nu!

Postat av: neao

Publicerad 2010-11-11 13:59:16

Men T, du känner ju mig! Och vet du hur duktig jag har blivit?! Jag diskar VARJE kväll innan jag går och lägger mig. Och vet du vad mer? DET TAR INTE LÅNG TID! Asså jag måste nog skriva ett inlägg om detta..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela