neao

En vanlig kväll vid matbordet hemma hos familjen O.

Publicerad 2010-11-26 21:34:32 i Saker som sägs,

Jag saknar min familj och jag saknar när vi äter middag tillsammans alla fem och det bara slutar i skrattsalvor med tårar som rinner ner för kinderna. Följande citat är tagna från en och samma måltid, enjoy!

Citat 1

J kommer till matbordet.
Mamma frågar honom:
M: "Ska du bli skateare nu eller?"
J tvekar: "Vet inte... Kanske."
M: "Eller ska du bli en bratig skateare?"
J verkar tänka på annat och svarar:
J: "Vet inte..." Han vänder sig om och går.
Efter en stund när övriga familjemedlemmar börjat prata om något annat hör man från hallen:
J: "Kanske."

Citat 2

N skär i sin kyckling då den gnisslar till.
S: "AKTA! DEN E INTE DÖD!"
M: "Jo, det är den."
S: "N, du skär i stämbanden!"
N: "Aa, för jag har också hört att man har stämband i bröstmusklerna..."
P: "Nej men spännband!"
N och S: "Haha, den va bra."
M: "Nej man har BH-band."
N bröt ihop totalt och började gråta av skratt
N: "Pappa, DEN va bra! Mamma vann!"
Mamma ler nöjt.
P muttrandes: "Men jag har i alla fall lagat maten."

Citat 3


Jag sitter och räknar upp citat som sades under middagen.
N: "Vilket var det andra? Åh, men det var ju jättekul."
N pekar på P och säger:
N: "Du tyckte det var jätte kul... JUSTE! Det om att mamma vann!"
P: "Det tyckte inte jag var kul."
N och M bryter båda två i skratt med tårar så att det krampar i magen.
P: "Titta! NU skrattar ni, nu var jag roligast!"

Kärlek.

PS. För fler sköna citat från mina nära och kära från förr i tiden, klicka här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela