neao

Olaglig chokladkross i IKEA: s matavdelning?

Publicerad 2010-11-26 16:12:21 i Vardag,

I natt fick jag sovit fyra timmar. Helt inte okej. Jag har hostat, spelat upp massa olika scenarion i huvudet och bara inte kunnat sova. Jag somnade vid halv ett, vaknade 20 i två och kunde inte somna igen fören klockan närmade sig halv fyra. Halv sju ringde väckarklockan för att jag skulle till kommunen för att skriva in mig. Har jag alltså varit här olagligt tills nu? Vet ej.

På plats på kommunen drog tiden iväg och när jag inte hade rätt papper så möttes jag av en djup suck av tanten med blå kajal, spretig lugg och håret i en lång fläta som gick till svanken. Hon var runt 1'50 och i sexioårsåldern. Till slut hjälpte hon mig så pass mycket hon kunde och jag har nu fått en ny tid - den 11:e februari - för att då skriva in mig...

Tiden rann i väg så pass mycket att jag inte hann gå på franskalektionen idag. Puis, je suis allé à une butique de chocolat. Eftersom att jag har lärt mig passé composé nu. Igen.

En snabbvisit på IKEA som slutade med att jag handlade skorpor, lingonsylt, julmust, knäckebröd, polarkakor, köttbullar, lantchips och en massa annat gott för endast € 18,20. Nea lycklig!

Utöver det så har min lön kommit och nu är det verkligen dags att köpa vinterskor, tappade en lilltå idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela