neao

Join me and together we will rule the whole galaxy!

Publicerad 2010-10-27 17:37:24 i Vardag,

Bloggar in för en snabbis nu när det blev lite tid över. Idag hämtade jag tvillingarna halv två vid skolbussen och de hade med sig en kompis hem från skolan. Till mellanmål blev det pannkakor till allas stora nöje och efter det försvann flickorna och kvar blev jag och F. Vi satte oss då framför Star Wars V och kommenterade ifall vi trodde att det var dockor eller människor, ubåtar eller datagjort, mycket fascinerande var det i alla fall.

Igår gjorde jag köttbullar med brunsås. Jag tittade upp receptet i min STORA kokbok och insåg att man tydligen har kinesisk soja i en "klassisk brunsås", stämmer detta verkligen?

Hur som hellst, när jag började kolla i skafferi och kylskåp för ingredienser stod där en påse med brunsås som bara var att blanda med vatten. Oups. Jag lovar att lära mig göra klassisk brunsås någon annan dag.

Kommentarer

Postat av: tändsticksflickan :)

Publicerad 2010-10-27 22:39:16

Katrina som jag bor med gjorde egen brunsås förra veckan, (hon såg helt förvirrad ut när jag sa att jag brukar göra de med påse) och det var tokenkelt! Så nu har jag gjort egen:)!

Postat av: neao

Publicerad 2010-10-27 22:50:54

Kom hem och lär mig!

Postat av: Pappa

Publicerad 2010-10-28 06:49:16

Menar du inte kinesisk soja?

Postat av: neao

Publicerad 2010-10-28 11:55:23

Jo, det klart att jag gör, det fattar väl vem som helst? Host host.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela