neao

Och hur mår du?

Publicerad 2011-04-06 23:43:41 i Reflektioner,

Jag kan vara väldigt självisk ibland. Och visst, jag är väl medveten om att det är viktigt att tänka på andra, men är det viktigare än att tänka på sig själv först? Jag vill säga att du inte kan hjälpa någon annan om du inte kan hjälpa dig själv. Att till exempel försöka trösta någon när du själv mår skit går inte alltid så jävla bra. Du kan självklart säga standardfraserna som "det kommer gå över" och "det var ju inte ditt fel", men om du har ont inom dig och själv inte tror på dem så kommer varken du eller personen du försöker hjälpa att må bättre. 

Låtsasdjup som aldrig förr. 

Kommentarer

Postat av: H

Publicerad 2011-04-07 00:07:15

Tack för din kommentar, precis vad jag behövde höra!! Och du, man får absolut vara självisk. Du är ju undermedveten ganska osjälvisk. Jag tror dock man kan hjälpa varandra lite i lidandet om båda mår dåligt <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela