neao

Definitely denser.

Publicerad 2011-02-03 15:54:14 i L'amour,

Minns ni att jag för ett tag sedan frågade hur det gick på hemmaplan? Jag har fått in några fina sammanfattningar som jag tänkte dela med mig av.

En har skaffat pojkvän och hon berättar i förbifarten att skolan flyter på som den alltid har gjort. Dock kan det vara så att jag behövs för mattehjälp inom en snar framtid. Pas de problème!

Jag har även fått en mycket fin update från mina två av mina kusiner. C, som nästa vecka blir 9 månader och R som fyller 10 i April. De saknar mig. 

Underbara fnissmonstret och det eviga busfröet T berättade om hur hon varit retsticka angående en kompis som skulle på date utöver det glorifierade hon Uppsala och frågade när jag ska flytta dit. 

En av kompisarna har hittat en ny besatthet: ”[...]"Jamie at home". Vilket är en utav hans matlagningsserier, i den här lagar han allt hemma i sitt flippade hus och plockar grejer från hans flippade trädgård hela tiden och allt är så rustikt och fantastiskt att man undrar ifall han ska tillreda ett vedträ snart och servera med lite Falu rödfärg.” Han är även den som rapporterat in om hur det ser ut i mina saknade elevorganisationer: Noll-k och PFK. 

Det är inte så att jag direkt vill tillbaka till den tiden -skolan med stress och tvivel- trots att det var så himla roligt och jag lärde mig ansvar och påverkan med hjälp av att sitta i styrelsen för festkommittén och vara Über (ordförande) i Polhems nollning 2009. För trots att vi hade så underbart roligt tillsammans så gjorde alla de valen vi gjorde då så att vi hamnade här där vi är idag.

Jag vill dock säga att det genomgående temat i alla uppdateringar ändå är kärlek. Och jag kan ju inte säga annat än att det verkar fungera rätt bra hemma och att jag längtar hem till er.

” Just det. Kommer du inte på min student, kommer jag antingen seriöst åka till Bryssel och lägga ett gäng fötter i din säng medan du sover. Eller säga upp vänskapen med dig. ”

Kommentarer

Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Publicerad 2011-02-03 19:25:31

Åh tack :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela