neao

Så det kan gå!

Publicerad 2011-07-27 17:38:06 i Tips,

Att ta sig ifrån Göteborg med tåg var inte särskilt svårt i sig, jag tycker ju om att åka tåg. Jag gillar känslan av att vara på väg någonstans även om det inte nödvändigtvis är något nytt jag är på väg att göra. 

Jobbet igår gick snabbt och lätt även om jag hade några dispyter med en av väggarna (läs: jag gick in i samma vägg ett flertal gånger under dagens gång). Vi var fyra rutinerade tjejer som jobbade och vi var helt klara med städningen när klockan slog sju. Då skall vi även tillägga att vi under den tiden inte hade en enda kund så det gick snabbt och lätt.



Idag blev jag däremot hemma pågrund av en mysig förkylning jag dragit på mig. Mums i biholorna säger jag bara. Istället för att skopa glass till semesterfirande stockholmare har jag alltså varit hemma och sysselsatt mig med de lugnaste av sysslor. Så som att läsa, sticka på min tröja, diska och tvätta kläder. 

När kroppen säger till är det bara att lyssna! Det tog ett tag för mig att förstå det, men nu har jag äntligen lärt mig så kan säkert gå tillbaka till jobbet i morgon.

Kommentarer

Postat av: EMMAS!

Publicerad 2011-07-27 20:19:48

jaha, tack så jätte mycket för tipset :D

Postat av: Mattias Abulu

Publicerad 2011-08-22 03:13:39

hahaha, jag dör så gulligt bokomslag för att vara HP! Old school liksom! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela