neao

Det är så jag säger det

Publicerad 2011-06-29 12:50:32 i Vardag,

Vi har haft problem med internet och telefonen här hemma så jag ber så mycket om ursäkt för dålig uppdatering. Igår var jag extremt sällskapsjuk och hade väldigt svårt att vara ensam ens när barnen bad mig att dra åt helvete. Ja, asså, de använde ju inte de orden men innebörden var den samma. Så jag såg till att möta upp ett gäng människor på kvällen när åskmolnen hade rullat in över Bryssel.

Det var lite som att himlen lydde minsta vift från mig och mitt humör. Till exempel när Linnea säger: "Men lyssna på mig!" så slår blixten ner. Till slut sade jag efter en stunds förundran: "kan det inte bara börja ösregna, verkligen stå som spön i backen. Och massa blixt och åska, det är så mysigt." Sedan satt jag och skrattade så jag nästan kissade på mig - men det hade inte gjort någon skillnad, för vi var dyngsura allihopa. Oj, vad underhållande jag tycker att det var! Hej då till skorna dock... 

Idag fick jag hem en resväska med litet under 20 kilo kläder och för att kolla hur jag ligger till slängde jag ned resten av det jag ska ha med mig i min andra väska bara för att inse att 1) den väger 25 kilo 2) allt fick inte plats. Så hur jag ska lösa packningen blir nästa problem, men cirka fem kilos övervikt kostar ungefär 50€ och det får det kanske vara värt om man ska få hem allt, eller? Vad säger ni?

Hur som helst så är jag riktigt nöjd med dagen än så länge då jag fick mig en tidig promenad med resväskan och jag sitter nu i solen och njuter av en kopp kaffe - när jag flyttar hemmifrån ska jag också ha NESCAFÉ GOLD för att det är så jädra gott och nedrans enkelt. Om en timma är det dags att hämta barnen och de har båda två med sig var sin kompis hem från skolan idag. Det kan vara ett guldläge för mig om alla leker för sig, eller så kommer WWIII bryta ut mitt under näsan på mig. "Yaay..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela