neao

So raise your glas!

Publicerad 2011-06-06 23:35:03 i Vardag,

Vilken dag det har varit. Efter natten mellan lördag och söndag (eller bara söndagsmorgonen kanske man ska säga) när jag endast sov sex timmar var jag så konstigt pigg när jag vaknade - helt och hållet utvilad. Så när jag gick och la mig igår tänkte jag testa samma sak igen, problemet var att jag la mig så tidigt att jag hade fått gå upp vid femtiden om jag skulle göra exakt samma experiment igen. Istället satte jag klockan så att den skulle ringa efter åtta timmars sömn. Skitbra, tänkte jag. 

Nej. Jag var inte alls klarvaken när klockan ringde och då var det ändå ordentligt ljust i mitt rum för jag hade draigt upp gardinerna. När jag väl kom upp vid nio så var det ju så mycket tid till övers och oj vad jag har fyllt upp dagen!

Efter frukosten sorterade jag all min smutstvätt och jag har under dagens lopp tvättat hälften av alla mina smössiga kläder (guldstjärna!). Jag har lite då och då försökt mig på att diska men det har bara inte riiiktigt velat sig så jag hoppas att det blir gjort av sig själv under natten. 

Mest av allt har jag ju dock gjort roliga, icke livsviktiga saker idag. Jag har hoppat runt och dansat, sjungit, ritat, fyllt i min kallender och bokat upp små dejter med små människor. Jag har slappnat av inomhus för att vädret varierat så snabbt och mycket att man aldrig hinner ut till solen innan det regnar igen. Jag har bekräftat med min chef i Torekov på Parkis - det blir sommar i år igen! Jag har skrivit och skickat in CV till SATS och Hagabadet. Jag har använt Nivea Clear stripes på min näsa - roligt och man känner sig fräsch efteråt. 

Nationaldag till ära sjöng barnen i kyrkan idag så jag var där och lyssnade på dem, så duktiga är de! Stolt.

Imorgon blir det Zumba hos Olle och jag har varit taggad i tre dagar! TRE DAR! Och jag har inte druckit kaffe nu på kvällen och jag är inte berusad, det bara blir så här när jag skriver i nuläget. Dunno why. 

Nu, sova.
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela