neao

Dix semaine pour aller et la petite fille m'a donné un papercut.

Publicerad 2011-03-09 20:02:51 i Kreativitet,

Fan för Bryssel. Eller rättare sakt: fan för kalkhalten i Bryssels vatten. Jag har inte varit tillbaka länge och jag har redan fått torrutslag. . . . Nej okej, jag överdriver lite, men jag är sjukt torr om (framför allt) händerna och jag orkar bara inte med det efter att ha fått sol och bad i över en vecka. Sen att jag fått någon slags allergisk reaktion mot dagens väder - mulet och halvregnigt - gör inte mitt humör något som helst bättre. 

Det känns lite som att även barnen börjar ledsna lite på hela Au pair-grejen, men det kanske bara är jag som inbillar mig. Dock börjar det som sagt gå nedåt. Så idag har jag sysselsatt mig med att teckna. Jag tittade på "hur du ritar..."-videor och fick ihop några stycken som jag blev rätt nöjd med. 




Jag gör allt jag kan för att få mig själv på bättre humör, eller i alla fall komma på bättre tankar, och nu har jag 16 stycken stearinljus i olika form och färg tända runt omkring mig i rummet. Jag kan faktiskt känna hur myset kryper sig närmare och lägger ett lugn över mina tankar. 

Som sista ansträning för dagen tänker jag nu köra ett yogapass, jag har tre mycket god anledningar 1) Jag är väldigt stel i kroppen så jag behöver det, 2) det ingår ju faktiskt i mitt månadsmål och, 3) jag blir alltid avslappnad och kommer oftast på bättre tankar när jag gör det. 

Ibland kan jag i och för sig tycka att franskan är sjukt ansträngande men det går ju i ett swusch när jag väl sätter mig med det så det kan ju vara lönt att göra innan jag går och lägger mig. Jag kanske till och med är så duktig att jag tar och diskar (troligtvis inte), jag måste dock visa er hur hemskt det ser ut.

Eller nej föresten, det måste jag inte alls.

Dagens stora nyhet.
Kan ju inte vara något annat än att jag igår, med mycket stor hjälp av mamma, fick tag på en biljett hem till Sverige över påsk! Mellan den 19:e april och 1:a maj är jag på hemmaplan och tänker göra det absolut bästa av den tiden, någon som vill boka in en date med mig? (Jag har redan flera självskrivna, men det är alltid trevligt att höra att man är både omtyckt och efterlängtad.)

Sådär ja, om man bara bloggar en gång om dagen så blir det ju riktigt ordentligt med information ju!
God natt på er,

Kommentarer

Postat av: Tändsticksflickan :)

Publicerad 2011-03-16 09:55:48

Äsch taskig tajming ju. Då är jag i Belgrad på påsklov!

Postat av: neao

Publicerad 2011-03-16 17:47:08

Men wow, det är ingen dålig resa! Have fun!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela