neao

Good bye, friends of Hagrid.

Publicerad 2011-03-22 21:24:26 i Kreativitet,

Det har inte blivit så mycket pluggande idag (övade på orddelen inför högskoleprovet förut och fick 1,3 på det - bra, men mest röta känns det som), istället har jag fotat mycket och lärt mig mitt redigeringsprogram!

En bild på lilla C från Julafton. Hela är nu i svartvitt förutom hennes fina ögon.
En bild på mina fina ögon, hehe. Bilden är tagen med blixt och kameran är inställd på att ta upp gröna och blåa nyanser vilket resulterar i att mina irisar blir extremt blåa. (Jag har alltså endast ändrat bilden till gråskala och inte lekt med färgen på ögongen.) I vanliga fall är mina ögon ganska gråa, ifall det var någon som undrade. 
En bild samma tema, göra svartvitt men lämna en detalj i färg. 
Lägga ihop två bilder.
Får öva lite på det där med hårfärg, men denna gjorde jag endast på känsla utan tips från internet! Det jag lärde mig här var hur man kan ändra olika lager och hur olika kommandon påverkar hela/halva bilden.

Det är inte lätt att vara så bra som jag är. Självlärd och allt. Om jag kunde skulle jag dela med mig lite av min awesomeness. Host.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-03-23 05:39:58

Fina bilder!

Postat av: bs

Publicerad 2011-03-23 06:28:35

Om det är ditt ljus blåa täcke du ligger på, skicka bilden till mig!!

Postat av: neao

Publicerad 2011-03-23 08:55:28

Tack!



Hmm, ja det är det, men bilden är liksom ganska blå. Vad ska du göra med den?

Postat av: Jens

Publicerad 2011-03-23 11:04:53

oooh, tjusigt :3 Partial coloration är assnyggt tycker jag. Lekte runt med lite sådant under förra sommaren på GIMP men jag var ingen höjdare på att använda programmet haha (kunde iaf. inte göra lika shnygga grejjor som du :P)

Postat av: Jens

Publicerad 2011-03-24 05:57:36

Om du skulle fa for dig att farga haret sa skulle jag inte ha nagot emot att du fargade det brunt. Fast om jag far bestamma sa ska du inte farga det alls. Sa de sa/

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-03-24 22:13:15

Jag håller med Jens om hårfärgen! Söt bebis btw. ;)

Postat av: neao

Publicerad 2011-03-24 22:33:36

Jojo, men färga blir det nog inte på ett tag, möjligtvis att jag börjar "slinga ner" det till höst/vinter. Men nu ska jag ha sommarfräscha ljusa slingor i håret! Ja, den där bebisen är mycket fin den ;) Har några fler på G som jag tänkte skicka över till dig sedan :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela