neao

Jag är ingen jävla turist!

Publicerad 2011-05-04 18:47:23 i Reflektioner,

Jag var inne på Olles blogg nyligen där hon hade skrivit om ett av alla våra samtalsämnen. Nu ska jag inte säga att jag inte mindes att vi pratade om detta för det gör jag (jag kommer till och med ihåg var vi var på Rue de la Loi), men jag gjorde däremot inte en lika grundlig fördjupning som hon gjorde. Och jag orkar inte skriva en egen heller för den delen.

Olle, den 3:e maj:
Idag pratade jag och Linnea om problematiken när folk kommer till Bryssel och hälsar på och man måste visa dem staden. Allt det där viktiga man måste ha sett för att ha sett Bryssel. Jag är inte säker på att jag har sett allt det där, eller ens vet vad allt är. Det är inte därför jag är här, och på mina lediga stunder utforskar jag inte kyrkor som finns med i guideböcker direkt. Jag kanske tar en promenad och hamnar i ett kvarter jag aldrig sett innan, eller så går jag på bio och fascineras av att det inte är bestämda platser utan först till kvarn som gäller. Jag vet vilken mataffär som är billigast och jag vet var alla H&M på Rue Neuve ligger. Jag kan enkelt ta er till min skola, eller barnens skola för den delen också, och visst så kan jag ta med er till Grand Place för det vet jag att man ska ha sett. Men framför allt så bor jag här, lever mitt vardagsliv. Springer hem till kompisar om kvällen och ligger och skrattar i en säng. Köper hämtmat och äter, bara för att jag inte orkar laga mer mat. Eller så sitter jag hemma en hel dag och målar, för jag har så mycket tid.

Jag tror att nästan alla som flyttar utomlands anpassar sin nya stad och sitt nya land efter ens egna liv och ens egna personlighet. Jag tror att jag är ovanligt lat och inte riktigt orkar gå ut och kolla på allt som finns.

Men framförallt så tror jag att Bryssel inte är en så spännande stad. Sådeså.

Copy/paste när det är som bäst.

Kommentarer

Postat av: maria

Publicerad 2011-05-04 19:19:32

men din vackra söta flicka!! jag älskar bilden du har på din header!!!!!!!!

(stavning!?)



PUSS

Postat av: neao

Publicerad 2011-05-04 19:38:32

Man tackar Maria :) Det var faktiskt mitt au pairbarn F som höll i kameran och instruerade mig, han kommer bli duktig en dag!

Postat av: Tändsticksflickan :)

Publicerad 2011-05-04 20:38:14

det tog mig till december när pappa var på besök innan jag gick in i domkyrkan..

Postat av: Olivia Christoffersson

Publicerad 2011-05-04 21:08:34

Hahhahahahhahahhhahha



Haha

ha!

Postat av: Tindra

Publicerad 2011-05-08 10:38:10

Måste säga att jag verkligen diggar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

Postat av: neao

Publicerad 2011-05-10 09:26:11

Vad roligt att höra, tackar så mycket! Jag har ingen aning vad det kan bero på och vet inte om det är fler som har det problemet men jag ska kolla på det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela