neao

Lite shopping hann jag också med.

Publicerad 2011-05-09 23:11:57 i Roligt,

London. Fina, underbara London, jag älskar dig. Helgen har varit fantastisk på alla sätt med promenader i solsken, drinkar på barer, sånger i the underground och tupplurar varje dag ute i Brixton mellan fem och sex. (Tupplurar is the shit, sova en timma på eftermiddagen är något man alltid borde göra.) 

Eftersom jag har svårt att acceptera att jag är turist när jag åker till främmande städer så blev det inte så mycket turism gjord. Vi gick på marknad i Notting Hill, strosade runt i soho och gick på bio på Leicester Square (Beastly).

Självklart festade vi med dans och drinkar också - det är fint att umgås med bartenders så att man kan festa gratis. Det var alltså inte bara tupplurar och biobesök... Hostlet vi bodde på var riktigt fräscht och jag rekommenderar det varmt till er som funderar på att semestra i London. Det var riktigt prisvärt med ett centralt läge. (Barkston Youth Hostel heter det.)

Jag trivs väldigt bra i London och i sällskap med två Londonbor blir det bara ännu bättre. Någon gång i framtiden ska jag bo där.

En tanke som slog mig när jag satt på tåget hem var att om man kunde se alla passagerarna samtidigt - typ i ett kontrollrum för övervakningskameror - så skulle det se sjukt roligt ut varje gång tåget åker ut ur en tunnel. Varför? För att då försöker alla bli av med locken för öronen. Jag satt så att jag kunde se åtta personer samtidigt och jag fnissade varje gång. 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-05-10 10:31:43

Du får ju gärna skriva vad hostlet heter :)

Postat av: neao

Publicerad 2011-05-10 12:43:35

Bra tänkt Jenny, glömde den detaljen ;)

Nu är det uppdaterat!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela