neao

En sådan underbar morgon!

Publicerad 2012-04-27 04:45:01 i Reflektioner,

Det är väldigt mycket som skiljer sig ifrån förra visiten och det absolut största är att jag denna gången inte har några som helst uppdrag att genomföra, inga måsten what so ever. För två år sedan var vi här 12 elever från min klass med tre lärare från skolan och vi skulle då arbeta med kinesiska elever i matte E inom komplexa tal. Tio dagar i Sanghai där det var fullt schema från 8:00-20:00, då fick vi uppleva staden så som eleverna fick (även om detta nu var en väldigt fin skola med rikemansbarn) så åkte vi lokalbuss och gick på restauranger där vi fick prova olika delikatesser ("this very good, you try, you like, yes.").

Nu ligger jag och drar mig i sängen och på schemat idag står sola, slappna av och planera en utbildning. Ikväll ska jag dessutom ut med ett par tyskar som bor och studerar här i Shanghai (fasters man langar kontakterna!), så det kommer bli en helt okej dag idag och ni där hemma får ha det fantastiskt bra tills vi hörs igen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela