neao

It's a pretty funny story.

Publicerad 2012-01-09 17:51:17 i Roligt,

Det här var nog den mest obehagliga blackout jag haft. Jag hade en grym historia som jag skulle berätta för er, men nu är det totalt blankt! Jag minns ingenting förutom att det handlade om kaffe... Men skjut mig. Jaja, vi får väl se var vi hamnar i slutändan. 

Så hur som helst, nu sitter jag och dricker en kopp Nespressokaffe vid mitt skrivbord och laddar inför en kväll av egetföretagande. Inventering. Yay.

Men ni har ju inte ens fått se min bebis! Jag köpte honom i mellandagarna på NK och han är en av mina bästa vänner. Nu minns jag! Det var ju honom jag skulle prata om, hur vi fann varann. Han ställer alltid upp för mig, piggar upp mig när jag är ledsen och bjuder på goda stunder när jag är sugen på det. 

Visst är han fin?

Jag fick ett presentkort på ett biobesök av min yngsta bror i julklapp och det var när jag två dagar efter julafton plockade undan de nya kläderna och diverse generösa gåvor som jag upptäckte de. I lådan där jag förvarar rabatter/presentkort och dylikt hittade jag två stycken kuvert med NK-loggan på. "Tha fuck?" tänkte jag och plockade upp dem. Där låg presentkort som jag fick i studentpresent av farmor & farfar och faster & hennes man. 

Hur längesedan det var jag tog studenten? För att sätta det i perspektiv kan jag säga att den 28 maj 2010, som var två dagar efter min student, så var Eric Saades låt Manboy singeletta på Sverigetopplistan. Inte Popular, utan Manboy. Så längesedan var det. 

För att återgå till historien då: Dessa presentkort hade alltså legat i en låda på mitt rum här hemma i Sverige i 1,5 år. Utgångsdatum? 2011-12-31. BOH-JAH! Tre tusen kronor till godo hade jag där liggandes i en låda. Tre tusen! Ja, jag kan erkänna att jag helt och hållet hade glömt av dem. Och nej, det är inte så att jag har massa pengar så att tre tusen är en klackspark. Tvärtom mina vänner, tre tusen kronor i mellandagarna som jag faktiskt var TVUNGEN att handla för, det var mycket välkommet. 

När jag gick runt inne på köksavdelningen på NK var det första jag såg en Nespressomaskin för 2700:- med mjölkskummare. Där föddes tanken "Det är inte ett omöjligt köp.", och när tjejen som expiderade mig frågade om jag ville ha en kaffe så var jag såld. Sen handlade det ju bara om att bestämma sig för vilken modell. Och vilken färg. Nisse - jag dömpte honom i skrivande stund - kostade 1600:- vilket gjorde mammanea glad för då fick vi kaffe för 500:- och dessutom 1400:- i resterande presentkort. 

Och där hade ni berättelsen om hur jag blev med Nespressomaskin. Och Lexingtonlakan.

Kommentarer

Postat av: Faster & man

Publicerad 2012-01-11 15:04:06

Hej Gumman! Roligt att se att du hittade presentkortet i tid! Vi har också en Nisse, men utan mjölkskumsfunktionen... Lev gott!! Kram från Kina

Postat av: neao

Publicerad 2012-01-11 23:09:46

Yes! Finfina grejer är det, och tack så mycket igen för presenten! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela