neao

Fem, sju, två.

Publicerad 2012-11-14 20:59:00 i Jobb, Reflektioner,

Idag har jag haft ett långt samtal (ganska ensidigt från hennes sida) med Veronika om att de är oroliga för min hälsa. Och visst, det kanske är så att man själv går runt och känner sig trött och hängig, men när någon i din närhet faktiskt tar sig tiden och frågar hur du mår och berättar att de är bekymrade, ja, då är det kanske dags att ta sig en funderare.

Sagt och gjort. Vad vill jag? Vad känner jag att mitt liv ska fokuseras kring? Vad vill jag? Det vet jag ju! Jag vill satsa min tid och energi på mitt företag. Det är det enda som kommer att föra mig framåt, där träffar jag nya människor och jag utvecklas hela tiden!

Från och med denna veckan kommer jag att jobba 40% i restaurangen och med tanke på att jag har fått löneökning genererar det att jag endast blir av med cirka 300 kronor jämfört med att jobba som jag gjort fram tills nu. Helt klart värt det! Tänk bara hur mycket produkter jag kan få sålt på de 16 timmarna som jag nu kommer att spendera på annan plats än i restaurangen!

Detta är vändningen, den är liten, men den vänder ju fortfarande för det! Och i och med det är jag ett steg närmre att endast arbeta som fristående hudvårdskonsult!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela