neao

If you think you can, you can!

Publicerad 2013-07-01 14:49:45 i Fotat, Jobb, Vardag,

But if you think you can't, you're right!
 
Fokus, målsättning och motivation. Bestäm dig. Om du vet vad du vill, ta reda på vägen dit och bara kör!
 
Min plan är DIQ första oktober 2013. Målet är att dubetra som Sales Director första december 2013. 

Med de fantastiska tjejerna som jag jobbar med nu har jag inte det minsta tvivel om att vi kommer att klara av det, så länge vi jobbar tillsammans! Team work is dream work!

Nu när jag jobbar så pass mycket som jag gör (har bokningar varje tisdag och torsdag fram till och med den femte september!) är det väldigt skönt att kunna sätta sig ner och ta en välförtjänad kopp te i min "belöningskopp". Må hända att ni tycker att det är fånigt men det funkar riktigt bra för mig. 

Och för att göra en halvbra övergång till psykologi och belöningssystem så undrar jag ifall jag är en BIS- eller BAS-person. Det vill säga ifall jag motiveras bäst av utlovad belöning eller hot om straff. Piska eller morot, you know? Jag tror att det varierar från situation till situation. När det kommer till jobbet så är absolut belöning bäst men när det kommer till städning och ta hand om tvättstugan är det absolut hot om bestraffning. 
 
Gott blogg't. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela