neao

Glada fötter, trötta katter, en himla massa laktos och rödvin.

Publicerad 2010-10-17 22:15:14 i Vardag,

Som jag så fint förklarade i förra blogginlägget så är det så att när man lägger sig sent, så vaknar man sent. Oh snap! I mors.. vid lunchtid kanske man ska kalla det för att vara korrekt så tittade jag på Happy Feet och blev glad i själen samtidigt som jag säkert rös tre till fyra gånger och frustande fnissade till med te i munnen minst tolv. Det är en väldigt bra film och jag vill verkligen att alla ska se den (världsherravälde är ingenting för mig, jag vill bara tvinga alla att se på film).

Idag var det lunchbjudning här och det var mycket trevligt och en massa god mat, verkligen jättegod mat! Helt klart uppe i pappas "nu-ska-jag-anstränga-mig-och-laga-extra-gott-för-jag-gillar-att-titta-på-folks-miner-när-de-smakar-på-min-mat-för-den-är-så-jävla-god"-nivå. Min au pairmamma - som det så fint kallas av au pairer här i trakten - berättade att det skall göras rödvinsdrickare av mig. Och det är väl bra, för det ska man också lära sig någon gång i livet, så varför inte nu? Ska ju ändå försöka bli vuxen här (det är okej att skratta högt om ni vill det).

Idag har jag även bygg en stjärnkryssare från LEGO STAR WARS - imponerande vad snabbt jag är motsägelsefull ibland - och den blev tvärtung! Ordagrant alltså, den väger typ 1,5 kilo. Jag är stolt och lillkillen är trött, ja asså han sover nu, men han var sjukt trött förut.

Det känns som att jag bara svammlar för tillfället, men det gör inget för det är sjukt charmigt det också, eller?

Nu har jag flummat runt på internet i några timmar och borde snart bege mig upp för de 61 trappstegen till mitt rum för att vakna i morgon bitti, för då ska jag skriva in mig på Alliance Franscais, hämta ut mitt bankkort, köpa laktosfri mjölk och träna på Friskis. Kanske inte den bästa ordnignen att utföra sakerna på. Ska se över det imon... Aja, god natt!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-18 12:14:50

Haha, just så känner jag också nu med Dirty dancing. :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela