neao

Så mycket halsduk och så lite jag.

Publicerad 2010-10-11 14:53:31 i Roligt,

Innan jag flyttade ner hit till Bryssel spenderade jag en hel dag på stan för att hitta en halsduk i en mysig färg och härligt garn som jag skulle trivas med. Jag gick till och med så långt att jag var inne på Strikk för att KÖPA garn och sticka mig en egen, men det fanns det ju inte tid med. Och tur var väl det, för det första jag hittar här är en helt underbar halsduk, jag kan nästan inte sätta ord på den.

De tre viktigaste milstolparna för en halsduk är 1) den ska vara mysig 2) den ska vara stor och 3) den får inte kosta en förmögenhet!


Erkänn snygg? Och nej, mamma, jag har inte alls jättemånga halsdukar! Nu har jag tre som jag använder! Den lila stickade som passa hur bra som helst till min nya dunjacka, den gråa tygsjalen som jag fick av min kusin som passar skit bra (med betoning på k:et) till min läderjacka, och nu denna stickade underbara benvita som passar till allt och som går att använda som filt eller kofta också för den delen!

Den finns i flera färger ifall det är någon som vill ha en och den kostar bara... wait for it! 12,9 €! Pang bom pangpris som ett av mina au pairbarn skulle ha sagt!

Oj, nu känner jag att det är dags att dra ned på utropstecknena.
Peace out! Fan det blev ett till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela