neao

Jag älskar att läsa, snart dags för en tripp till bokhandeln kanske?

Publicerad 2011-02-28 15:33:21 i Tips,

En av de bästa sakerna med att åka iväg på semester är helt klart all tid man tar sig till att bara läsa böcker. Jag har plöjt igenom Angels and Deamons, Mitt nya jag och Levande död i Dallas på 10 dagar, det är över 1000 sidor. Alla tre böckerna har helt olika inriktining vilken ger en härlig blandning av chick lit, tänkeställare och magi. Först och främst A&D med de fruktansvärt fascinerande abigrammen*, antimateria och valet av ny Påve, att läsa den boken kräver lite bakon pannloben och framför allt ett relativt avancerad ordförråd (i alla fall om man läser den på engelska).


Att sedan bara slöläsa sig igenom Mitt nya jag av Sophie Kinsella på en och en halv dag gör ju ingenting. Den är en rolig bok som inte kräver någon större tankeverksamhet när man läser den. - Den är alltså precis som alla andra av Kinsellas böcker. Sist men inte minst den andra boken i serien om Sookie Stockhouse (TV-serien TrueBlood är baserad på Charliene Harris' böcker) och även den läste jag under en dag vid polen plus flyresan tillbaka hem till Bryssel. 

*Ett ambigram är en bild eller ett ord som är symetriskt från två håll. Om du lägger huvudet på sned åt höger och sedan åt vänster så kommer du se att det står Angels & Demons åt båda hållen.

Kommentarer

Postat av: H

Publicerad 2011-02-28 19:02:43

Du ska ta dig en tripp till bokhandeln och köpa Roslund och Hellströms alla böcker. 5 stycken är det. Läs dem i ordning, för det är samma poliser. De mest tänkvärda böckerna jag läst, så jävla bra! Det går inte att förklara hur bra dem är. Etik och Moral. Livet är inte svart och vitt. Alla böcker har ett huvudämne som berör; prostitution, pedofili, dödsstraff osv. Man tänker verkligen själv efter vad man står i olika frågor, vem som gör rätt och fel och man inser att det finns inget svar, bara vad man personligen känner. Sen kan man lista ut också, vem som mördat och gjort vad. Man får också alltid en äcklig surprise i slutet av varje bok. Som bara skakar om en rejält och man måste bara få diskutera med någon. Därför vill jag att du ska läsa dem så vi kan diskutera dem, för det kommer du behöva göra.

Postat av: neao

Publicerad 2011-02-28 19:11:30

Detta låter ju inte helt dåligt om jag får säga det själv. Nätshopping for the winn! Dock tror jag att jag ska börja plugga till högskoleprovet nu. Är liksom läge för det, den 2:a April gäller det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela