neao

Mitt Bryssel. Bara mitt.

Publicerad 2011-02-04 22:33:22 i L'amour,

Värdfamiljen har som sagt gäster nu i helgen och i skrivande stund kan jag höra hur mamman sjunger "blinka lilla stjärna" för sin tvååring och jag känner hur jag får en liten klump i halsen och några få tårar i ögonvrån. 

Det har varit en superbra eftermiddag och kväll. "Mina" barn fick sina första betyg idag och jag är superstolt, vi firade med chokladmuffins - de gillar mig. 

Har -som jag nämnde förut - möjligheten att gå ut ikväll men jag känner mig alldeles lagom lullig och alldeles för lycklig i nuläget för att eventuellt förstöra det med en nattlig vandring genom Bryssels nattliv. I ett Bryssel som för övrigt är svinkallt med en vindhastighet på 19 m/s enligt SMHI. Ja (skånskt uttal), det gjorde mig inte direkt MER taggad på att dra ut ikväll om jag säger så...

Jag trivs sjukt bra här. Trots att Göteborg alltid kommer att vara min hemstad är trots allt Bryssel där jag bor och det är stället jag kallar hemma i nuläget. Jag är glad att jag hamnade i denna familjen och jag är glad att jag har F, E, A och L att umgås med. I'm lovin' it. 

Nu hör jag följande nattvisa på andra sidan dörren:

Vyssan lull, koka kittelen full
Det komma tre vandringsmän på vägen
Den ena han är halt,
den andra han är blind
och den tredje hade trasiga kläder.

Kommentarer

Postat av: niki

Publicerad 2011-02-05 13:34:05

Linnea! du ser ut som lilla My!!! sötnos

Postat av: Mormor

Publicerad 2011-02-05 14:51:52

Hej mitt hjärta!

Vill bara skriva ett par rader till dej. Jag /vi går in ett par ggr i veckan och läser din blogg, härligt att följa dej. Här hemma rullar panchislivet på, jag har börjat träna på Curves (end för kvinnor) så under tiden tar morfar en tur med stavarna. Kör två ggr i veckan och dom andra dagarna försöker jag använda julklappen...

Här är det friska vindar idag, vet inte hur många m/sek men stormvarning klass 2 är utfärdad, så det gäller att hålla i hatten! Detta är ju inget blogginlägg utan mer ett svar på din tidigare uppmaning om att berätta om vad som händer här hemma. Vi är glada att du trivs så gott och att du har det bra men vi längtar efter dej. Många kramar! M&M

Postat av: neao

Publicerad 2011-02-05 15:10:20

Vad underbart att höra! Bra jobbat, kämpa på och hälsa morfar!

Jo, jag såg att det var klass 2 varning - ta det försiktigt :) längtar hem lite grand även om det är superbra här.

Kramkram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela