neao

Bryssel välkomnar mig med spöregn. Aah, it's good to be home.

Publicerad 2011-01-08 18:53:39 i Vardag,

På planet tillbaka till Bryssel fick jag massa tid att tänka på onödiga saker och jag kom fram till en hel del ska ni veta. Och vad hade jag gjort om jag inte haft en iPod touch att skriva ner alla dessa underbara tankar och reflektioner? - Jag hade glömt allt!

En av dessa reflektioner var självklart att det är grymt bra med iPod touch och jag har redan bestämt mig för att jag ska köpa en iPhone 4 när jag flyttar tillbaka till Göteborg igen. Iiih, glad!
Det knasigaste jag var med om idag var att när the cabin crew började gå igenom säkerhetsprocedurerna kände jag att jag - håll i er - hade saknat att höra Franska och Flamländska. Dessutom reagerade jag på att jag faktiskt förstod mycket mer när jag flög denna gången än vad jag förstod när jag flög hem senast. Det gillar vi!

På pappas iPod finns en "Svåra ord" app och där gjorde jag två ordtest. Efteråt stod det vilken procent man fick och vad det skulle motsvara på Högskoleprovet. På mitt första försök fick jag 1,1 och det var jag så klart supernöjd med och tänkte att 'åhå, vad bra! En gång till!' Men andra gången gick det inte riktigt lika bra. 0,5 fick jag då, yay. Men det känns som en bra övning. Ett prov om dagen kan ju inte skada? Framför allt blev jag mer motiverad till att faktiskt GÖRA Högskoleprovet i vår så jag ska försöka ta reda på om det finns någon möjlighet att göra det här i Bryssel. - Kanske är för sent att anmäla sig?

Det var molntäckt från start till landning och det var mer än en gång som jag insåg att jag hade glömt nödvändiga saker hemma. Flera av dem kommer jag att strunta i men mitt Belgiska simkort till telefonen känns faktiskt som en bra sak att få tag på. Så, jag vill tacka min mamma för att hon alltid har stöttat mig och ska skicka ner det i ett brev till mig. Vad hade jag gjort utan henne?

Väl hemma var jag superpoppis i en halvtimma, sedan vet jag inte vad som hände, men man kan säga att de började bråka. Nu är det inte fint att skryta dock måste jag för jag är så jävla grym på att jobba som au pair. Jag ska bli dagisfröken när jag blir stor...

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-01-09 12:09:34

Jag kraver en VETTIG motivering for ett kop av iPhone 4 tack.

Postat av: neao

Publicerad 2011-01-09 13:31:21

För att göra dig avundsjuk så klart! (Vet inte vem du är men det är alltid roligt att retas lite) ^^

Postat av: Alice

Publicerad 2011-01-09 22:15:22

Tror inte att det ar för sent att anmäla sig till högskoleprovet. Kolla studera.nu! Jag gjorde det i höstas. Tyckte nästan att det var lite kul......."......

Postat av: neao

Publicerad 2011-01-10 12:31:27

Tack för tipset, ska kolla upp detta nu!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela