neao

Vad är kärlek?

Publicerad 2011-01-08 21:23:36 i L'amour,

När det bubblar i kroppen som en kolsyrad dricka,

när du fnissar som en liten flicka.

När man känner nåt man "can't deny",

When the eagles fly over mountain high.

När all oro är som bortblåst och försvunnen,

när Simba återvänder i lejonkungen.

När man bara drar replik för o slippa krångla:

"Min pappa är rik vill du hångla?"

Om man spärrar upp sina ögon och tittar bak med huvet ut,

då ser man galen ut.

Det har egentligen inte hit å höra,

det är bara en grej man kan göra.

När jag dansat med Elin en sommarnatt lång

och vi satt på en parkbänk, jag var kär, hon drack rom.

När Elin sa att jag var den vackraste som finns,

såg in i mina ögon och kräktes på mina jeans.

Våga styr som en kapten.

Våga fall som ett löv.

Våga chansa och se hur de går.

Vad är fegt, vad är mod, what is love?

Baby don't hurt me, don't hurt me, no more.

Från en afton som doftar lite YMCA,

Tack Göteborg ni är kärlek för mig!"

Jag var och fikade med Spiderman för två dagar sedan och det är en sådan underbar känsla att kunna sitta och prata med en person i fem timmar utan att det känns framtvingat och utan pinsamma tystnader. Vi pratade om allt möjligt onödigt men också väldigt mycket som kändes nödvändigt. Spidey kommer alltid att vara den härligt konstiga vännen som jag har så lätt att prata med och som gärna säger knäppa och olämpliga saker. Det var en av de bästa samtidigt som det var en av de värsta fikastuderna jag upplevde i Göteborg nu i vinter.

Känslorna väller upp så mycket tydligare nu när jag är tillbaka i Bryssel. Konstigt, tidigare har det varit tvärt om: det har varit lättare här, inte gjort lika ont. Dock känns det så annorlunda nu, jag är bara lycklig. Känner mig älskad och omtyckt och det är inte två jobbiga känslor så jag kan leva med det.


Kommentarer

Postat av: Spidermannen

Publicerad 2011-01-09 22:40:40

Haha, jag ska ta det som något posetivt :)

kram på dig!

Postat av: neao

Publicerad 2011-01-10 12:30:28

Ja, det är massvis med positivt, och det vet du! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela