neao

För lätt betyder att det är fel.

Publicerad 2011-05-11 12:06:12 i Vardag,

Igår var jag och hämtade upp mitt röstkort på parlamentet (det är viktigt att rösta i omvalet nu den 15:e maj) och idag fick jag iväg det. Eftersom att jag vet hur Bryssel fungerar nu när jag har bott här i sju månader var jag inställd på det värsta. Till att börja med trodde jag inte jag skulle hitta det, sen skulle det väl antagligen vara stängt eller JÄTTEDYRT. Eventuellt favoriten: Jag skulle inte kunna göra mig förstådd. 

Fatta min förvåning när jag hittar det helt utan problem, det är ingen väntetid och min franska flyter på så bra att det är över innan jag ens hann reflektera för mycket över vad jag skulle säga. Och visst verkade det som att det gick bra. Jag betalade ungefär 30 svenska kronor för att det skulle skickas som ett prioritetsbrev, nu kan jag ju bara hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela