n - lite mera spänning i vardagen

Mitt i den emotionella kallaballiken hittar jag en tom bänk på Båstad station där jag sätter mig ned och äter en yoghurt med smak av sommarbär. Jag ska åka hem till Göteborg men har ingen tågbiljett för att båda ATG-ombuden i Båstad hade problem med kommunikationen (detta återkommande problem) med centralen i Stockholm. Hur tacklar jag problemet? Andas - förvånansvärt - lugnt, för jag har ju trots allt redan betalat min biljett. Jag har bokningsnumret på mobilen och dessutom tillgång till min mail där jag har betalningsbekräftelsen. Allt det borde räcka tycker jag men om det inte gör det och de tvingar mig att betala för en extra biljett så var Stora-Sesse så snäll att hon lånade mig 500 kronor, just in case. Men det slutar trots det inte där, när jag hoppat ur bilen och kramat Sesse hej då ser jag avgångsskylten: malmö/köpenhamn. "va fan?" jag är alltså här i så god tid att tåget i motsatt riktning ska avgå först. Bara se till att gå på rätt tåg nu då... This just in, I'm neao reporting from Båstad station.

Kommentarer

Lämna en kommentar eller fråga här:

Va heteru?
Kommer du tillbaka?

Lämna e-post om du vill ha ett anonymt svar: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande till mig:

Trackback
RSS 2.0