En helt vanlig dag på jobbet.

För en gång skull fick jag jobba morgonpasset (nej inte radioprogrammet i P3) och det är najs för då börjar man 06:30 och kan se fram emot 8 timmars arbete. Detta är visserligen jobbigt men sedan har man hela dagen till att göra vad som helst. När jag väl slutat så har Gurra precis gått upp ur sängen och då har man alla möjligheter i världen. Typ.

Anyho - när jag vid tiotiden på morgonen stod och fyllde på glassen kommer en man in i den i övrigt tomma butiken. Han går fram till kassan och ber om "eeehn kaffe latte och eeehttee paket Marlboro light, tack." Jag tittar upp på V som står i kassan - han är hur kall som helst. "Varsågod."

När Henrik Larsson gått ut genom dörren tittar V på mig, viftar på händerna och mimar 'oh my god' med bara en gnutta ironi. "Det där var one epic moment in my life" lägger han till senare.

Henke är längre än vad jag trodde.

Klockan närmar sig elva och en rush av kunder har precis tagit slut, jag plockar ned ett danskt rågbröd från en hylla och när jag vänder mig om hör jag kvävda fnissningar bortifrån glassbaren. En djup suck och sedan ett "Linnea...". Jag tittar upp på V och genast viker jag mig av skratt - inombords. Mjukglassmaskinen hade bråkat med V och glassmaskinen vann. Tyvärr lyckades jag inte få ett kort på det hela men om jag ska försöka förklara det så kan ni tänka er vilken tecknad film som helst där karaktären får något skvätt över sig så att det blir konturer på väggen bakom denne. Underbart.

Och detta är alltså en helt vanlig dag på mitt jobb. Jag gillar't.

Kommentarer

Lämna en kommentar eller fråga här:

Va heteru?
Kommer du tillbaka?

Lämna e-post om du vill ha ett anonymt svar: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande till mig:

Trackback
RSS 2.0