Tågtrubbel

Minns ni att jag hade lite biljettproblem när jag skulle hem till Göteborg? Jag tror att det är en tur-och-retur-grej. När jag skulle boka biljett för att kunna vara här vid halv fyra idag gick det inte direkt som smort. Först kunde jag inte komma till min internetbank så jag fick börja om från början. Sen när alla uppgifter var klara och jag hade gjort betalningen och sidan skulle uppdateras för att jag skulle få min kod informerar sj mig om att det har blivit något fel, var vänlig tryck på länken nedan. Den länken var till startsidan. Great. Jag blev då jättetrött och en aning less: Skulle jag behöva köpa två biljetter nu? Jag gick och lade mig när mamma tog mitt priolkort med uppmaningen: stressa inte upp dig - vi löser detta.

Och visst fan gjorde det det - i morse var pengarna tillbaka på kontot och jag hade min biljett att hämta ut på Centralstationen. Att någon hade parkerat sin personbil på tågspåret i Grevie och gjort så att tåget blivit stillastående i cirka 50 minuter endast tre minuter utanför Båstad var bara lite trist. Dock hade jag en stor och trevlig familj från Ystad vid mig som jag pratade med. Ja och farbrorn från Kungsbacka som pratade grov göteborgska och bjöd på Jäger - han va också go gubbe.

Jens ligger och sover för tillfället men jag tror att jag ska hoppa i sängen nu.
I morgon väntar jobb på Parkis, upp (relativt) tidigt.

Kommentarer

Lämna en kommentar eller fråga här:

Va heteru?
Kommer du tillbaka?

Lämna e-post om du vill ha ett anonymt svar: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande till mig:

Trackback
RSS 2.0