Independence

Mamma och Joel kom intrillandes runt niotiden på måndagskvällen och efter en kopp te begav vi oss ut på vägen för att titta på solnedgången från E6: an. Hela himlen gick i rosa och lila nyanser och det var mer än en gång som jag vi - jag och mamma - suckade njutningsfullt samtidigt. Det var en bra hemresa.

Igår kantklippte jag gräset, pantade flaskor, slängde tidningar och kartonger, spillde möglig ölslatt på mig när jag skulle krossa glasflaskor, lagade lunch och middag och bakade chokladbollar. Det bästa med chokladbollslagning är att man kan äta "smeten" precis som den är.

Idag ska jag tömma och rengöra kattlådan, tvätta kläder, städa i tvättstugan, skrubba duschen och laga mer mat. Jag behöver rada upp sakerna för mig själv så där ibland för annars har jag en mycket stark tendens att glömma bort saker. Speaking of which så ska jag kanske fika med H idag om vi hinner och orakar. Det hade varit mycket mysigt för det var längesedan vi träffades nu.

Mot kattlådan!

Kommentarer

Lämna en kommentar eller fråga här:

Va heteru?
Kommer du tillbaka?

Lämna e-post om du vill ha ett anonymt svar: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande till mig:

Trackback
RSS 2.0