Nu får jag min semester.

Jag har nu börjat min semester och jag åker hem till Götet redan i morgon för att få så mycket tid med familjen som möjligt. För att vara ekonomisk ska jag även snålskjutsa mig in i Toves bil när hon åker ner hit igen på tisdag klockan 16.00.

Jag ska var ledig i en hel vecka och sen får jag troligtvis inte något mer ledigt. Jag ska försöka få ledigt den 17:e juli för då vill jag på Winnerbäck i Göteborg med bland andra Tove och Jens, och den andra dagen jag vill komma loss är den 20:e juli för då fyller min min minsta bror 9 år! Jag behöver ju inte ha ledigt de dagarna där emellan och jag skulle kanske kunna jobba morgonpasset den 17:e om Tove eller Jens kör upp till Göteborg och sen ner direkt igen så kan jag ju till och med jobba den 18:e. Det är mycket man vill här i världen som man inte alltid får, men man kan ju hoppas. Jag vet inte ens om det finns några biljetter kvar till konserten.

Idag jobbade jag bara 4,5 timmar men jag är helt slut ändå: Jag känner mig som en simsgubbe, direkt när jag kommer hem från jobbet vill jag bara däcka. På tal om det hittade jag en av mina favoritbilder på mig själv när jag pluggar...

Jag tycker jättemycket om att vara i Torekov, men det är så fruktansvärt ensamt för tillfället. Jag känner mig lite övergiven.

Till lunch åt jag räksoppa (och laktostabletter) och nu är det väl dags att börja med middagen... Det sista av det som finns kvar av färskpastan med fler frikadeller! Jag klarar inte av att sitta ensam och äta helt tyst så middagsunderhållningen ikväll blir surprisingly ett till avsnitt av HIMYM och sedan ska jag mysa ner mig i en extremt stor säng för en sådan extremt liten tjej som jag och läsa min nya bok - The Host av Stephenie Meyer - och kanske äta upp chokladen som jag har kvar.

God natt, vi hörs i morgon!

Kommentarer

Lämna en kommentar eller fråga här:

Va heteru?
Kommer du tillbaka?

Lämna e-post om du vill ha ett anonymt svar: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande till mig:

Trackback
RSS 2.0