neao

Kärleksbekymmer kryper nedåt i åldrarna.

Publicerad 2010-12-21 20:23:47 i Saker som sägs,

Idag har jag jobbat cirka fem timmar och det har gått riktigt bra. Vi har busat, spelat super mario och myst tillsammans eftersom det är våran sista kväll tillsammans på drygt två veckor (teatertårar ifrån lilla M). Vid middagen passade jag på att förhöra mig lite på vem som var kär i vem och lite sådant. Så berättar de om en tjej i klassen - vi kan kalla henne Josefin - som är kär i en kille som vi kallar för Max. Lille F lade fram sin teori med ett högst imponerat minspel:
"Max är inte kär i Josefin, MEEN! Josefin slåss jättehårt. Asså verkligen JÄTTEHÅRT, så jag tror, bara tror, jag vet inte. Jag tror att Max bara låtsas att han gillar Josefin så att hon inte ska slå honom."
"Oj, men det är ju inte så snällt att låtsas att man tycker om någon." Svarar jag, varpå lilla M höjer på ögonbrynen och tillägger:
"Men Linnea, hon slåss jättehårt."

Nu hoppas jag av hela mitt väsen att mitt plan kommer att lyfta i tid i morgon och att jag kommer befinna mig ombord på det. Annars vet jag inte vad jag gör, vill verkligen hem nu!

Dags att packa ihop datorn och julklapparna för att ladda inför en spännande hemresa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela