neao

Det är mycket som inte stämmer i mitt huvud just nu.

Publicerad 2010-12-14 00:43:39 i Reflektioner,

Hemma hos My och Hanna skrattas det konstant. Det är något med dem två och deras mysiga lägenhet som bara fyller en med glädje och hemtrevnad. Tjejerna har varit au pairer som valt att stanna här efteråt, nu jobbar de på "riktiga jobb" och lever "vuxenliv" i Bryssels innerstad. Eller något i den stilen...

Jag har insett att det på måndagar, onsdagar och fredagar hinns med en jevla massa saker för min del medan tisdagar och torsdagar bara -på något magiskt sätt- lyckas rinna ut i sanden. Och i och med det så blir det inget vettigt gjort innan jobbet, trots att jag tidigast börjar jobba 15:40.

Så varför blir det så? Jo. Tre dagar i veckan läser jag franska vilket gör att jag (mot alla förmodan) kommer upp och gör mig anträffbar relativt tidigt på morgonen och vid 12:00 är jag pigg och glad, redo att äta lunch eller fika eller plugga eller vad vi nu hittar på. På kvällen blir det ofta att jag sitter uppe länge - jag menar nu är ju klockan närmare två - eftersom att inget viktigt händer dagen efter.

Detta resulterar i att jag sover bort i princip hela tis- och/eller torsdagen för att på kvällen gör jag min franskaläxa och lägger mig i relativt tidigt så att jag ska orka ta mig upp till språkkursen morgonen efter.

Ärligt talat, jag minns inte hur jag gjorde när jag pluggade på gymnasiet? Hur lyckades jag ta mig till skolan var dag fem dagar i rad när jag dessutom började 8:00 på morgonen?

Trots att jag är helt perfekt och naturlig och aldrig svettas så varken duschar jag, sminkar mig eller fixar håret på mornarna så tar det ändå en lång tid att komma ur sängen, få i mig frukost och komma iväg till kursen. Jag förstår inte hur alla andra lyckas med det. Nu har jag bara två lektioner kvar innan denna kursen avslutas och än så länge har jag missat en lektion för att skriva in mig på kommunen och kommit sent till två (dock endast 10 och 5 minuter, men det var de två senaste gångerna), vilket för mig också är ett under. Hur kan jag komma i tid när jag så uppenbart är sen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela