neao

Jag lever mitt liv. Jag, ingen annan.

Publicerad 2010-02-01 20:28:56 i Reflektioner,

Känner hur pengarna plötsligt trillar in. Dock gör de ju inte det, egentligen sitter jag och betalar räkningar men när jag som bäst kollade igenom posten för fler eventuella räkningar hittade jag några kuvert från diverse banker som inte var min bank. Djupa veck i pannan, "what?", men men, jag är arton nu, mina brev, mina pengar.

Det var fonder. Flera stycken. Både far- och morföreldrarna har lagt undan pengar åt mig i alla dessa år och jag måste säga att jag tycker det är helt okej. Plötsligt har jag en bas att falla tillbaka på, väldigt najs faktiskt.

Som om det inte vore nog där så sökte jag sommarjobb på Liseberg igår (sista anmälningsdag och jag sökte under en "konstig" period, men jag vill faktiskt göra lite som jag vill min sista sommar). Och sen har jag skrivit specialutformade CV till McD, BK, 7eleven, Pressbyrån och ICA. Jag vill ha jobb nu.


"Men du är ju tränare?" - Ja, absolut. Och jag älskar att vara det, men det räcker inte till. Det är mer en fritidsaktivitet än ett jobb. Jag är där för att jag tycker att det är roligt att lära små tjejer hur de ska studsa och hoppa på rätt sätt och påpeka ifall det ska vara böjd arm eller sträckt arm. Jag gillar det, men tiden räcker inte till för det längre. Skolan börjar komma ikapp mig nu med projektarbete, fördjupningsarbete i historia, problemformulering och lösning i filosofi och religion. Matteläraren kommer med "får du MVG på nästa prov räcker det med VG+ på nationella" - ingen press.

Så trotts att alla dess prov och inlämningar kommer att dränka mig ett tag är jag ändå fast besluten att skaffa ett riktigt jobb. Jag behöver trotts allt pengar till en eventuell framtid efter gymnasiet. Och körkortet.

Allt är upp till mig och det är jag som vill, då borde det ju inte vara så svårt eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela