neao

För övrigt.

Publicerad 2010-11-11 14:16:15 i Vardag,

Jag har för mig att jag har nämnt det förut: Bryssel är inte den mest effektiva staden jag vet. Så igår när jag var i affären och stod i kön till kassa 12 lyssnade jag på Selsius medan jag lassade upp varorna. Och så stod jag där och log för mig själv medan damen före mig i kön kom på att hon nog skulle ha en snickers också - varför inte?

Expediten började blippa mina varor.
- Bonjour.
- Bonjour. Svarade jag och gav henne ännu ett frånvarande leende medan Strömhjul skrek i mina öron: "I've seen you in a shabby shirt..." och jag njuter.
- Vous avez une carte carfour? Hör jag hur expediten frågar.
Vänta nu, detta är ju en lätt mening - jag vet ju vad det betyder! Varför lyssnar du inte, N?
- Non. Säger vi tillslut i mun på varandra.

Jag tror att lite franskalektioner kan vara till stor nytta när det väl kommer till kritan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela