neao

Ny stad = nytt liv?

Publicerad 2010-09-23 10:44:17 i Reflektioner,

Jag har precis upptäckt hur roligt det är att fotografera med systemkamera. Dock är det ju inte min utan mammas*, så jag har nu önskat mig en egen systemkamera i födelsedags/flytta hemifrån-present. Hoppashoppashoppas!

Jag har börjat bygga upp en bild av hur jag tänkt mig att det kommer vara i Bryssel. Framförallt hur jag kommer vara. Att jag ska träna bort min astma och min ryggskada, jag vill börja dansa igen och jag vill fotografera mycket så att alla Ni kan se hur jag bor och har det. Sen är det självklart läskigt på det sättet att jag åker själv. Jag har inga kompisar med mig eller några där som väntar på mig. Alla förutsättningarna för att ändras som person ligger framför mig. Frågan är bara om jag kommer ta steget och bli en annan person. Vill jag ens det? Jag är väldigt nöjd med den jag är nu och jag vet att det fungerar för mig, så nej: jag ska inte tatuera mig eller raka av mig håret. Jag kommer nog inte ens byta musiksmak. Den jag är nu fungerar väldigt bra för mig.

Nu ska jag klä på mig och bege mig in mot Expen, trots att jag inte är anställd längre så är jag där och jobbar ändå. Jag trivs bland alla papper och kittelkrigen i korridorerna.

*Rättelse: Pappa köpte kameran till mamma när hon fyllde 40 och det är framförallt han som använder den.

Kommentarer

Postat av: Tändsticksflickan :)

Publicerad 2010-09-24 00:49:07

*rättelse: det är visst någon som väntar på dig dummer! två förmodligen helt underbara barn som kommer göra mig avundsjuk varje vaken timme.



betraktelse: jag har kommit till nya ställen utan att känna någon i alla fall fem sex gånger i mitt liv och det slutar ändå med att man blir den man alltid har varit därför att det är det man är bäst på.



ps. men man kan byta klädstil lite om man vill. baksidan är eknomin. men jag har gjort det lite sen jag kom hit ändå.. :)

Postat av: Patrick

Publicerad 2010-10-20 15:19:18

Shit vilket vackert ansikte! Man försvinner ju i dina ögon ju. :)

Postat av: neao

Publicerad 2010-10-20 21:22:14

Man tackar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela