neao

Comme une pain d'épice

Publicerad 2011-06-26 20:08:06 i Vardag,

Idag har det varit helt sjukt varmt med plus 30 grader i skuggan så jag har passat på att spendera så mycket tid som möjligt (nästan hela dagen) ute i solen för att pressa. Nu är jag härligt brun och har kanske till och med bränt mig litet på kinderna, men åh vad skönt det är att sommarn är tillbaka här. 

Jag har lyssnat mycket på Harry Potter and the Half-Blood Prince de senaste dagarna och fått mer än en revolutionerande uppenbarelse angående viktiga detaljer och det var med tungt hjärta som jag satt och lyssnade på begravningscerimonin (som, tyvärr, inte är med i filmen) och blev sedan tröstad av Felizia som hade stor förståelse för att jag var litet ledsen. 

Dagarna springer förbi nu i slutetappen och det är många som har miniångest och tar småfarväl varje gång man går av metron känns det som. Jag ska därför bege mig hem till Ellinor nu för att mysa med henne och Felizia innan F återigen beger sig hem till Gotland. Hon har sagt att hon ska leta efter dig, Pappa, när du fotar till jobbloggen.

Imorgon ska det bli 35 grader och fortsatt sol, jag kommer vara brun som en pepparkaka (rubriken) när jag kommer hem. Det kan ni ju tänka på, ni som åker på festival och är hur coola som helst i era leriga gummistövlar med era hesa halsar. Ni kan bara slänga er i väggen, för jag är inte avundsjuk alls. Inte ens pyttelitet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela