neao

Det handlar bara om att våga.

Publicerad 2012-03-12 22:39:47 i Reflektioner,

Jag har idag tagit ett kliv utanför min safty zone och ställt en läskig fråga. Och det gick så jäkla bra! Nu i efterhand försöker jag att inte överanalysera för mycket (det är något jag är oerhört bra på nämligen), utan bara se på det som ett stort lyckande idag. 

För det är precis som Sanna säger: "Gör det här nu, så får du kräkas sedan." Sätt på dig en mask och låtsas att du kan allt och inte är det minsta lilla nervös för då blir resultatet mycket bättre. Om det är så att du har ett mål (jobb, utbildning, personlig utveckling, VAD SOM HELST) så sätt upp det målet tydligt. Väldigt tydligt. Och berättta gärna för någon annan för då är det på riktigt. 

Så, då har alla satt ett mål för nästa vecka? Bra. Hur gärna vill du uppnå det här målet? Det är din egen vilja som kommer att ta dig dit. Din vilja och din tro på dig själv. Jag har mitt mål glasklart - och det är ett stort barriärbrytande mål - som, när jag tänker för mycket på det, ger mig en klump i magen och litet andnöd. Pjuh. 

Alltså behöver vi ta djupa andetag, bita ihop och då och då kliva utanför vår säkerhetscirkel och våga pusha oss själva litet mera. Och efter det så kräks vi. Är alla med på det? Bra, då kör vi!

Allting känns suddigt, läskigt och surrealistiskt. Och samtidigt så himla underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela